Kilka moich przemyśleń, całkowicie z boku. Gdyż marketing hotelowy to temat rzeka 😉 Ile by się na jego temat nie powiedziało zawsze będzie mało. Takie małe „must have” w opinii Lewandowskiego, od którego można zacząć „coś” dalej robić. Więc zaczynamy.
Być może to co napiszę dla wielu fachowców będzie zaskoczeniem, ale doświadczenie wypracowane na wszystkich szablach hotelowej kariery nauczyło mnie, że nie są to: wizytówki w mediach społecznościowych, pozycjonowanie, linki sponsorowane, filmy promocyjne, ładne zdjęcia, Online Travel Agency (OTA).
Wielokrotnie utwierdziłem się w przekonaniu, że najważniejszy jest porządek wewnątrz Obiektu. W myśl dewizy „Jak Cię widza tak Cię piszą„.
Najgorsze co można zrobić to zacząć reklamować produkt / hotel, który jest niekompletny, niespójny, bez strategii, prowadzony na zasadach podpatrzonych u konkurencji. Nie jesteś jak wszyscy! Musisz mieć to „coś” swojego, własnego, autentycznego.
U jednego będzie to autorska kuchnia, u innego wieloletnia tradycja, ktoś inny będzie stawiał na rodzinne wartości, ktoś na lokalizację. – Znajdź coś co Cię wyróżnia!
Wróćmy jednak do myśli przewodniej.
PODSTAWA – sprawdź czy jest to u Ciebie uporządkowane:
– ubiór / identyfikatory pracownicze – (Goście lubią wiedzieć z kim rozmawiają ;)),
– papier firmowy,
– zestaw ofert,
– przejrzyste regulaminy,
– wysokiej jakości tekstylia,
– przemyślane wstawki (od wody mineralnej, notesy, zestaw do zaparzenia kawy, artykuły higieniczne, wieszaki, po widoczny informator o kanałach tv – itp. -pssst. znasz tego koszty?),
– check listy dla zespołu (dzięki nim będą wiedzieć co zawsze MUSI być zrobione),
– jasna struktura organizacyjna / przejrzyste zakresy obowiązków,
– lojalni zmotywowani pracownicy.
Wszystko musi być ze sobą spójne, w konsekwencji działania wynikać z siebie.. to buduje markę, jej siłę, jej autentyczność. Jeżeli skrupulatnie zwracasz na to uwagę i tego pilnujesz, cała reszta pójdzie łatwiej! Goście to docenią. Będzie to „coś” co ich z może z Tobą związać na dłużej. Proste prawda? To jest właśnie ten z każdej strony reklamowany profesjonalizm.
Gdy to wszystko poukładasz w hotelu, łatwiej będzie zrobić sesje zdjęciowa, film promocyjny czy tez przygotować pakiety… Pisanie tekstów reklamowych na stronę www czy folderów również będzie łatwiejsze. Nie będzie w nich ściemy. – To naprawdę czuć, gdy przeglądasz strony hoteli.
Zauważ, jak w wielu przypadkach opisy to poprzerabiane kopiuj wklej z wytartymi sloganami o profesjonalnej obsłudze, wysokiej jakości i czystości..
Perspektywa managera jak i marketingowca wypracowała we mnie wrażenie, że zbyt wielu hotelarzy skupia się na reklamie. Nie mając broniącego się produktu. Piękna otoczka w sieci, wiąże się często z wielkim rozczarowaniem na miejscu.
Goście nie lubią jak ich się okłamuje. Dobre wrażenie robi się raz! Gość nie lubi gdy robisz z siebie kogoś kim nie jesteś.
To właśnie sprawia, że jesteśmy postrzegani jako profesjonaliści, sprawia ze Goście chcą do nas wracać.. autentyczność. Zadowolony gość będzie najlepszą reklamą 😉
Nie wiesz jak się za to zabrać? Potrzebujesz wsparcia? Zapraszam do kontaktu. – Pomogę w opracowaniu zindywidualizowanej strategii!